Cyberkruki

Strumień myśli o popkulturze

Najnowsze teksty

Sword and Fairy: Together Forever — prawie jak Final Fantasy

Co jakiś czas zerkamy na tytuły, które przychodzą do nas ze wschodu. Wszakże takie Black Myth: Wukong zapowiada się przynajmniej na dobrą produkcję. Czemu więc nie obserwować również innych produkcji pochodzących z azjatyckich regionów? Ponad rok temu sprawdzaliśmy nieznane zachodniemu…

Opublikowane w Glockens

Root – krwawa bitwa w baśniowym lesie

W wiecznym i niegdyś spokojnym lesie dochodzi do wielkich przemian. Koci industrialiści obalili ptasią monarchię, przejmując władzę nad niezliczonymi zasobami, ukrytymi w głębiach zalesionego królestwa. Pozostałości frakcji orlich monarchów zbroją się do otwartego konfliktu.  Niezadowoleni obywatele, wykorzystywani przez obie strony,…

Opublikowane w Shanky

Cult of the Lamb — najsłodsza straszna gra

Każdemu znajome jest powiedzenie “życie przeleciało przed oczami”. Dzieje się to gdy rozumna jednostka jest świadoma, że właśnie przeżywa ostatnie momenty swojego życia (albo przynajmniej tak jej się zdaje). Wtedy właśnie jej rozum przywołuje wszystkie najważniejsze momenty ze swojej przeszłości….

Opublikowane w Outsider

Loopmancer — klatkujące pętlowanie

Zawód detektywa nie należy do najprostszych. Zdrady, oszustwa finansowe, szukanie zaginionych osób czy mordowanie ludzi w biały dzień to tylko kilka z ich obowiązków. Zwłaszcza to ostatnie jest szczególnie spopularyzowane. Nie można również zapomnieć o uganianiu się za mafijnymi bossami…

Opublikowane w Outsider

Endling — coś więcej niż gra wideo

Gdyby ktoś mi zadał pytanie „czy gry wideo to sztuka?”, to bez zastanowienia powiedziałbym, że tak. Jednak jak to ze sztuką bywa, są dzieła lepsze i gorsze, te robione z pasji i te dla zarobku, takie gdzie widać, że artysta…

Opublikowane w Outsider

Hard West 2 – Taktyczna strategia turowa na dzikim zachodzie

Dziki zachód raczej kojarzy się z prażącym słońcem, pojedynkami w samo południe oraz Indianami. Ice Code Games tworząc kontynuacje do Hard West wybrało nieco inną drogę. Mamy tu demony, zombie, o dziwo bardzo dużo śniegu i oczywiście Indian, choć w…

Opublikowane w Gawron

XEL — kiedy gra zawodzi na każdym kroku

Nieskromnie przyznam, że jestem wielkim fanem postapokaliptycznych światów. Dlatego gdy gra osadzona jest w takim klimacie, to automatycznie ma u mnie ogromny plus. Inwazja zombie, wymarcie ludzkości, wybuch bomby atomowej — wszystko przyjmuje z otwartymi rękami. Jeżeli twórcy mają jakkolwiek…

Opublikowane w Outsider

Stray recenzja — gra o kocie wśród robotów

Stray to ciekawie dziwaczna gra. Nie ma tu epickiej walki, niesamowitej akcji, a mimo to trzyma przy monitorze. Tuptając kotkiem tu i ówdzie poznajemy post apokaliptyczny świat, chłoniemy bardzo spokojną atmosferę, relaksujemy niczym drapaniem kota za uchem. Całość została przygotowana…

Opublikowane w Gawron

Gamedec – udany port na Switcha polskiego erpega

Ostatnimi czasy na Switcha trafia bardzo dużo RPGów. Niestety, nie zawsze są dobrze przeportowane. Klasyczne kolekcje Baldurów i Icewind Dale na przykład, to moim zdaniem port co najwyżej średni. Czcionki nie są dostosowane do małego ekranu przenośnej konsoli, brakuje też…

Opublikowane w Kruk

Unexplored 2: The Wayfarer’s Legacy — naprzód w nieznane

Żyjemy w XXI wieku. Erze cyfryzacji, wielkiego postępu, czasie, w którym coraz więcej zawodów oraz czynności zostaje zmechanizowana, zastąpiona przez maszyny o wiele bardziej efektownych od ludzi. Przyszło nam egzystować w czasach gdzie, aby dostać się na drugi koniec globu,…

Opublikowane w Outsider