Cyberkruki

Strumień myśli o popkulturze

Najnowsze teksty

Spider-Man 2, czyli jak okradziono pajęczych bohaterów 

Przez kilka ostatnich lat multiwersum Spider–Man przeżywa prawdziwy rozkwit pod wieloma względami, a druga pełnoprawna odsłona gry spod skrzydeł Insomniac, czyli Spider-Man 2 idealnie to potwierdza.   „Z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność”  Oczekiwania względem tej produkcji od samego początku były…

Opublikowane w Jeszyk

The Last Faith – solidna metroidvania przyćmiona nieudanym portem (Switch)

Mroczny klimat czerpiący garściami ze świata Castlevanii czy Bloodborne, do tego mechaniki klasyczne dla gatunku metroidvanii oraz różnych souls-like’ów. The Last Faith od studia Kumi Souls Games zapowiadało się bardzo ciekawie. Jest to tytuł dla fanów chociażby serii Blasphemous czy…

Opublikowane w Glockens

Ghostrunner 2 – sequel cyberpunkowego akcyjniaka

W 2020 roku powstał pierwszy Ghostrunner, dzieło polskiego studia One More Level z Krakowa. Akcyjniak rozgrywał się w autorskim cyberpunkowym świecie, sprawnie łącząc narrację z szybkim, niewybaczającym błędów gameplayem. Gra zastosowała mechanikę one-hit-one-kill znaną, chociażby z wybitnej serii Hotline Miami,…

Opublikowane w Kurczakluz

Motoryzacyjna jazda twego życia – o dwóch najbardziej znanych odsłonach Test Drive

Lata 80. dla gier były okresem przełomowym. Głównie w tamtym okresie zrodziło się wiele produkcji kultowych, bądź i nawet legendarnych. Można wspomnieć o takich dziełach jak, chociażby Tetris, Pacman, Megaman, Prince of Persia czy Outrun. Ten ostatni wspomniany tytuł wydany…

Opublikowane w Fessin5

Lords of the Fallen — Reboot legendy?

Od czasu wkroczenia serii Dark Souls do mainstreamu, na rynku pojawiła się wręcz absurdalna ilość gier próbujących ją naśladować. Niektóre z nich były nawet w porządku, a o niektórych większość już zapomniała. Niewiele jednak z tych gier może pochwalić się…

Opublikowane w Outsider

Kontrola — o clou gier słów parę(set)

Tekst zawiera spoilery dla: Detroit: Become Human, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Światłość w sierpniu, Moby Dick. Kluczowym elementem gier wideo, który odróżnia je od innych form sztuki, jest kontrola. Kontrola nie jest jednak binarna, jest za to…

Opublikowane w ad8

Suffer The Night — straszliwe nudy

Obecnie nie mamy zbyt dużo nowych horrorów. Mamy co prawda remake’i tudzież remastery gier takich jak Resident Evil 4 i Dead Space. Jednak brakuje wciąż jakiejś świeżości, nowych IP, które zaskoczą pomysłowością i nowym wymiarem strachu. Ludzie szukają tego nowego…

Opublikowane w ad8

Terra Nil — postapokaliptyczny ziemski rebuilder

Niedawno na tapet wziąłem grę, w której zadaniem gracza była ochrona siebie i innych ludzi przed niszczycielskimi żywiołami natury. Teraz mam przyjemność mówić o tytule, gdzie rekonstruujemy piękno naturalnego otoczenia, zrujnowanego przez niszczycielską naturę ludzi. Oto Terra Nil, strategiczna gra…

Opublikowane w ad8

Flooded – apokaliptyczny anty-city builder

Dwóch górników, z czego jeden słabo opłacony, kończy szychtę. Wychodzą na powierzchnię i pierwsze co widzą, to powódź o biblijnej skali. Cały horyzont, jak makiem zasiał, pogrążony w otchłani oceanów. Nie ma jednak czasu rozpaczać; trzeba się ratować. Zaczyna się…

Opublikowane w ad8

Twilight Imperium – galaktyka od zera

W galaktyce roznieca się ogień konfliktu. Dwójka zwaśnionych ugrupowań Senatu Galaktycznego rozpoczyna otwartą wojnę, spowodowaną nagłym atakiem sił Federacji Sol na flotę Letneva. Pozostali przywódcy próbują załagodzić spór, niestety na marne. Przy wzrastającym chaosie niektórzy z nich zaczynają wzniecać własne…

Opublikowane w Shanky